YT

Plan dnia

  • 6:30 - 8:00 z radością i optymizmem witamy nowy dzień w "Ślimaczku". Zajęcia ogólnorozwojowe i inspirowane z wykorzystywaniem zabawek, gier, książek oraz rozmowy indywidualne z opiekunem i rówieśnikami o tym, co było wczoraj;
  • 8:00 - 8:15 ćwiczenia energetyzujące grupowe, ćwiczenia oddechu,emisja głosu, gimnastyka buzi i języka;
  • 8:15 - 9:00 przygotowanie do śniadania, śniadanie/8:30/ i sprzątanie po śniadaniu, mycie zębów;
  • 9:00 - 12:15 zajęcia tematyczne związane z danym dniem, zajęcia dodatkowe, zabawy z językiem obcym, drugie śniadanie /10:30/, ćwiczenia praktycznego dnia, spacer, lekcja ciszy;
  • 12:15 - 13:00 przygotowanie do zjedzenia posiłku, obiad /12:30/ i sprzątanie po posiłku, mycie zębów;
  • 13:00 - 14:30 Odpoczynek jest niezbędnym elementem programu. Spokojna muzyka /klasyczna, egzotyczna, relaksacyjna/, czytanie bajek przez nauczyciela. Dzieci młodsze, które nie chcą spać spędzają ten czas /zajęcia koordynacyjne z ekspanderem artykulacyjnym, bajki kooartykulacyjne, ćwiczenia praksji rączek, wzroku, słuchu, węchu (wykorzystywanie naturalnych materiałów jak: ziaren, fasoli, kamyczków), w sąsiedniej grupie, natomiast dzieci starsze, potrzebujące snu mogą przejść do "śpiącej grupy". Rezultat - wyciszenie, wzmocnienie, uczucie spokoju;
  • 14:30 - 15:15 przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek /14:45/ i sprzątanie po podwieczorku, zajęcia samoobsługowe w łazience;
  • 15:15 - 16:00 układanie puzzli i zabawy konstrukcyjne z wykorzystywaniem klocków lub innych przedmiotów; zajęcia w oparciu o metodę Glena Domana, globalne czytanie;
  • 16:30 - drugi podwieczorek
  • 16:45 - 17:15 rozmowa o tym, co dzieci usłyszały i co dotąd przeżyły, ćwiczenie pamięci i głośne myślenie; nauka jednej czynności z wymienionych np. sznurowanie bucików, zaplatanie warkoczy, dokarmianie zwierzątka itp.
  • 17:15 - 18:00 zajęcia ogólnorozwojowe z wykorzystywaniem zabawek, gier, książek, puzzli (czas wolny z nauczycielem), rozchodzenie się do domu;
Wstecz